Find everything you need about eMAG Marketplace

Quickly search through all our resources to find the information you need

Search

Пулсът на eMAG Marketplace, 6-та седмица, 2022г. 💬

Секторът на електронната търговия се разраства и в този контекст сме подготвили серия от препоръки, които да ви помогнат да увеличите максимално възможностите за вашия бизнес на платформата, като разработите вашите продуктови страници. Прочетете нашите съвети по-долу!

Новини

България

@През януари общият показател на доверие на потребителите се покачва 1.7 пункта в сравнение с октомври 2021 г., , като при населението в градовете увеличението е 0.7 пункта, а при населението в селата – 4.1 пункта. Това показва традиционното тримесечно проучване на Националния статистически институт.

@Според Superhosting.bg секторът на електронната търговия има потенциал за нов растеж, тъй като все още едва 52% от фирмите в България имат уебсайт и 11,8% продават онлайн. Нови технологии като виртуалната реалност, чатботовете и блокчейн ще оказват влияние върху онлайн продажбите през 2022 година.

* УТОЧНЕНИЕ: Обобщената информация по-горе не представлява по никакъв начин юридически или данъчни съвети или препоръки и по никакъв начин не обвързва eMAG и неговата Маркетплейс платформа. Мерките по-горе са от общ и информативен характер и не са изчерпателно изброени. За правилното прилагане на законодателните изисквания, приложими за вашия бизнес, препоръчваме да се консултирате с адвокат и счетоводител и отделно да прегледате закона. Източниците на информация във всички случаи трябва да бъдат официални, за предпочитане уебсайта на Държавен вестник на Република България и други надеждни уебсайтове на държавните органи.

Полезни съвети

Въпреки че онлайн пазаруването показа многобройните си предимства за купувачите през този период, на клиентите може да им липсва преживяването за физическо взаимодействие с продукта. Тъй като те не могат да видят, докоснат и тестват артикула, който ще купят онлайн, информацията, която предоставяте, е изключително важна.

Подобряването на съдържанието може да ви помогне да предложите на клиентите си изживяване, което е възможно най-близо до офлайн пазаруването. В менюто „Моите обяви” – подменю „Качество на съдържанието” във вашия акаунт за управление можете да видите всичките си продукти и подробности за тяхната документация. Там имате достъп и до функции за филтриране, за да идентифицирате бързо продукти, които се нуждаят от подобрение. Следвайте нашите препоръки за всеки елемент:

Заглавие

Използвайте кратко, описателно и конкретно заглавие, отнасящо се точно до продукта, който клиентът търси. Имайте предвид, че на платформата eMAG Marketplace не можете да публикувате два или повече продукта с едно и също заглавие. Затова изберете оригинално заглавие, което съответства на останалата информация на страницата на продукта и включете следните подробности в този ред: тип продукт, бранд, модел, други характеристики (например размер, цвят или капацитет). Имайте предвид, че всички думи в заглавието действат като филтри за търсене в сайта – добре съставеното заглавие също може да увеличи видимостта ви при търсене.

Галерия с изображения

В основното изображение трябва да се вижда само продуктът, централно на бял фон, така че посетителите да виждат ясно артикула, който ще закупят. За основното изображение не се допускат снимки на декоративни предмети или други аксесоари, които не са част от продукта. Единственото изключение е категорията Дом & Градина, където се приемат изображения, показващи продуктите в обстановка. В статиите на eMAG Academy можете да прочетете повече подробности за документацията на специалните продуктови категории. Например, ако продавате климатици, препоръчваме да използвате снимка на вътрешната единица в основното изображение. За продукти в категорията Мода първите две изображения трябва да са на бял фон – първото показва дрехите, снимани отпред, а второто как изглеждат отзад. На вторичните изображения продуктът може да бъде показан с 3-4 от основните му характеристики. За други детайли, които не са строго свързани с продукта, можете да използвате зоната за описание. Може да помислите да добавите снимка на продукта в опаковката му, ако смятате, че би било подходящо за вашите клиенти. Препоръчваме ви да качите минимум 3-5 снимки за всеки продукт. Имайте предвид, че изображенията на продуктите и тяхното качество могат да повлияят на желанието на посетителите за поръчка. Използвайте снимки с минимален размер 640×640 пиксела и максимален 6000×6000 пиксела. За категорията мода качвайте изображения с най-малко 640×960 пиксела, със съотношение 2:3. Поддържаните формати са JPG, PNG – с максимален размер 6MB.

Характеристики

Областта с функции представя накратко на клиента най-важната информация за продукта, като те също така действат и като филтри за търсене в сайта, което може да увеличи видимостта на вашите артикули.

За да идентифицирате бързо продуктите, които се нуждаят от подобрение в тази категория, ви предлагаме да използвате KPI за подобряване на качеството на съдържанието, наличен в таблото за управление или в другите секции на менюто. Ще се отвори прозорец, където можете да видите информация за:

• Брой продукти, за които не сте попълнили задължителните характеристики
• Брой продукти, за които не сте попълнили всички препоръчани характеристики.

Нещо повече, платформата дава препоръки за продукти, за които можете бързо да актуализирате функциите директно от отворения прозорец.

Препоръчваме ви да попълните пълните характеристики на всеки продукт (както задължителни, така и по избор). Трябва също така да се уверите, че няма разлики между попълнените характеристики и информацията, представена в други раздели на документацията (заглавие, описание, снимки). Ако имате налични продукти в повече от един цвят, размер или други параметри, не забравяйте да добавите в характеристиките детайлите, свързани с всеки вариант на продукта.

В раздела с характеристики не трябва да има специални знаци (например ! или *) или думи, написани изцяло с главни букви (с изключение на често срещани акроними като DVD или SSD).

Описание

То предоставя всички подробности за функционалността и използването на продукта в областта на описанието. Атрактивно описание, съдържащо възможно най-много полезни подробности, може да убеди клиента да направи поръчка.

Препоръчваме ви да добавите информация за качествата и предимствата на продукта, за функциите, капацитета, компонентите, съхранението и употребата му. Можете също да включите подробности за това как вашият продукт има потенциал да подобри състоянието, активността или комфорта на човека, който го купува. Вариант е и да се съсредоточите върху функции, които отличават вашия продукт от другите подобни. Напишете в описанието какво съдържа продуктовият пакет и посочете дали има аксесоари, гаранционни сертификати или други артикули, които ще бъдат включени в поръчката, получена от клиента. За тази област можете да изберете само обикновен текст, но имате опция да обогатите описанието с изображения, видеоклипове или HTML текст, за да привлечете вниманието на посетителите. Например, можете да добавите видеоклип за разопаковане на продукта или презентационен клип, демонстриращ как да се използва. Тук можете също да добавите снимки с обяснителен текст, подчертаващ основните характеристики на продуктите.

Ако имате даден продукт наличен в повече от един цвят, размер или други параметри, вземете предвид, че всеки тип – цвят/размер/ комбинация – трябва да бъде описан поотделно като уникален продукт. Дори ако става дума за продукти, групирани в продуктови семейства, те ще се показват в платформата поотделно, с отделна документация. Важно е да знаете това, за да избегнете описването на продуктово семейство, което не е допустимо на платформата eMAG Marketplace.

В описанието не е нужно да споменавате цената, гаранцията или наличността на продукта. Не добавяйте информация за контакт или подробности за разходите за доставка. Също така ви препоръчваме да избягвате промоционални съобщения като „страхотна сделка“ или суперлативи като „прекрасен, изключителен“ и да предоставяте обективна информация за продукта.

Документацията, която се вижда на страницата, е визитната картичка на вашия продукт. Клиентът ще вземе решение за покупка въз основа на информацията, която намира на продуктовите страници, така че отделете време, обърнете внимание на тези раздели и следвайте нашите препоръки, за да ги подобрите.

Най-търсените продукти през последните 7 дни в eMAG

1. слушалки 11. лаптоп 21. полилей
2. Durex 12. телевизор 22. Puma
3. iPhone 13. хладилник 23. климатик
4. Nike 14. Pampers 24. кафе
5. часовник 15. безжични слушалки 25. бойлер
6. iPhone 13 16. смарт часовник 26. микровълнова
7. Samsung 17. маратонки 27. килим
8. LEGO 18. SSD 28. гуми
9. Xiaomi 19. Huawei 29. клавиатура
10. прахосмукачка 20. раница 30. винтоверт

Valentines Day

Crazy days

Виж повече тук! 

Консултирайте се със списъка с най-продавани продукти за последните 30 дни, които не са част от вашата оферта и към момента не са налични в платформата на eMAG, тъй като са с изчерпана стокова наличност.

Виж повече тук! 

Проверете представянето на продуктите на eMAG Marketplace в раздела „Моите възможности”.

Виж повече тук! 

eMAG Academy – нашите препоръчани статии за тази седмица:

@ Тук може да научите повече за продуктовите категории: „Съдържание на продукта”.

Уверете се, че вашият екип е здрав

Пандемията все още не е приключила и на работното място е нужно да се следват редица правила за превенция и безопасност на вас и вашия екип. Тук можете да проверите кои мерки препоръчваме да вземете предвид.

 

Пожелаваме ви да сте здрави и да имате възможно най-много продажби!

 

Екипът на eMAG Marketplace

 

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE