В тази статия ще научите за:
Общи условия за доставка на пратки
Опаковане на пратки
Начинът, по който продуктите се опаковат за изпращане, е отговорност на подателя, независимо от избрания метод за доставка: шкафче или до адрес.
Доставка на пратки до шкафчета
Това е един от най-популярните методи за доставка, избирани от нашите клиенти, а за Вас процесът на доставяне на пратки до шкафчета/локари е много по-лесен.
В зависимост от избраното шкафче от клиента, ще видите, че в секцията за издаване на товарителници (AWB) съответният акаунт на eMAG Courier е предварително избран:
- eMAG Courier Easybox за поръчки с доставка до easybox
Когато получите поръчка с доставка до шкафче, можете да издавате товарителница (AWB) само чрез акаунта на eMAG Courier Easybox.
Sameday куриер ще дойде да вземе пратката от Вашия адрес, и от този момент нататък целият процес на доставка се управлява от eMAG. В случай на връщания, куриерът се връща при Вас, за да Ви достави върнатата пратка. eMAG поема процеса на доставка само за пратки с доставка до easybox.
Чупливи продукти (например козметични продукти, продукти с течно съдържание, стъклени продукти, течни продукти в стъклени бутилки, течни продукти в пластмасова опаковка, стъклени, порцеланови и керамични продукти) трябва да бъдат опаковани в дървена или пресована картонена кутия и запълнени с удароустойчив полистирол от всичките 6 страни на опаковката.
Оставяне на пратки в шкафчета
Пратки с доставка до easybox, които се побират в клетките на шкафчето, могат да бъдат доставени директно до easybox, без да чакате куриера на Sameday.
💡 Продукти, подходящи за доставка до шкафче easybox, трябва да се побират в един от трите размера на клетките:
- големи клетки – 470 x 440 x 390 мм
- средни клетки – 470 x 440 x 190 мм
- малки клетки – 470 x 440 x 100 мм
Неспазването на задълженията или препоръките относно правилното опаковане на продуктите освобождава eMAG от поемане на отговорност в случай на повреда или унищожаване на продукти по време на доставката или връщането.
Всяка пратка трябва да съдържа точните идентификационни данни на получателя (пълно име/име на юридическото лице и пълен адрес за доставка и за предпочитане телефонен номер на получателя).
Доставка на пратки до адрес
В случай на пратки, за които е предвидена услугата за доставка до адрес (наложен платеж), отговорността за транспорта е на куриера, с когото сте сключили договор за предоставяне на услугата за доставка.
За пратки с доставка до адрес е задължително да се посочат и данните на подателя (име на юридическото лице и пълен адрес). Подателят носи отговорност за точността на информацията върху пратката и, когато е приложимо, дистрибуторския списък, както и за правилното опаковане и етикетиране.
Пратките трябва да бъдат опаковани и етикетирани (когато е необходимо) според естеството на продуктите и да съответстват на теглото, формата и съдържанието, както и на начина и продължителността на транспортиране, като се осигури непрозрачно външно покритие, така че съдържанието да не може да се вижда и достъпът до съдържанието на пакета да не е възможен без оставяне.
Като имаме предвид, че eMAG носи отговорност само за транспорта на пратки до easybox, оставяме Ви по-долу правилата за подготовка на пратки за доставка до шкафче.
Също така добавихме и препоръките на куриерите, интегрирани в eMAG Marketplace, които може да следвате за безопасен транспорт на пратки с доставка до адрес.
Общи правила за подготовка на пратки
- Незапечатани пратки не се приемат за доставка.
- Пратката трябва да бъде опакована по подходящ начин, съобразен с естеството на стоките, така че съдържанието на пакета да бъде достатъчно защитено от манипулации от съответното съоръжение, променящи се климатични условия, където е приложимо, и механична манипулация (диагонална височина на падане 80 cm).
- Опаковката трябва да предотвратява повреди, причинени от многократното транспортиране и натиск.
- При необходимост могат да се използват кутии по поръчка, изработени от картон, шперплат, дърво, пластмаса или нестандартни опаковки.
- Пратките, съдържащи чупливи стоки, трябва да бъдат подходящо опаковани и етикетирани от подателя, като се използват фолио с балончета, пяна, полистирол, дървени стърготини или други материали, поемещи удари, и да бъдат етикетирани с надпис „Чупливо“.
- Уверете се, че уплътнението на транспортните контейнери е надеждно, за да се предотврати изтичане или разливане по време на транспортиране, сортиране, обработка на пощенските пратки и потенциално увреждане на устройствата за сортиране и обработка, транспортиране и доставка или други стоки.
- Пратките трябва да бъдат запечатани от подателя.
За доставка до шкафчета, през летните месеци, когато температурите са твърде високи, важат ограничения за определени категории; можете да видите списъка с тези категории тук.
Препоръки за отпечатване и поставяне на товарителница (AWB) върху пратките
- Уникална товарителница (AWB)– всяка пратка трябва да разполага със собствена товарителница.
- Качеството на текста– цялата информация върху етикета на товарителницата трябва да бъде ясна, без компрометирани зони.
- Размер на етикета – размерът на етикета за изпращане не трябва да се преоразмерява или променя по време на отпечатването.
- Баркодът– трябва да бъде изобразен ясно и в цялост, за да бъде сканиран правилно.
- Поставяне на етикета – етикетът за изпращане трябва да се постави върху най-видимата/най-голямата страна на пратката.
- Позициониране на ръба – уверете се, че етикетът за доставка не е сгънат по нито един от ръбовете на пратката.
- Защита на целостта на данните– избягвайте да сгъвате етикета на товарителницата, за да запазите пълната функционалност на баркода.
- Подходящи материали– използвайте прозрачни пликове или прозрачна лепяща лента, за да осигурите видимост на баркода.
- Подготовка на пратката– премахни първо всички етикети, прикрепени преди това, за да избегнеш объркване при сканирането на AWB.
- Защита срещу факторите на околната среда– използвайте прозрачно фолио, за да защитите пратката си от евентуални повреди.
Препоръки на интегрираните куриери за опаковане и подготовка на пратките
За да сте сигурни, че Вашият продукт ще достигне до клиентите безопасно и в перфектно състояние, можете да прочетете по-долу препоръките на куриерите, интегрирани в eMAG Marketplace, относно правилното опаковане на пратки за всеки вид продукт:
|
Видове пратки, които не се доставят
Следните пратки не могат да бъдат част от куриерските услуги:
- Пратки, съдържащи стоки, чийто превоз е забранен от законови разпоредби, дори и само за част от маршрута.
- Пратки с опаковки, които носят надписи, противоречащи на обществения ред или добрите нрави, както и пратки, състоящи се от стоки, които нарушават обществения ред или добрите нрави, ако са подадени без опаковка или в прозрачна опаковка.
- Пратки с опаковка, върху която има надписи, противоречащи на обществения ред или добрите обноски, както и пратки, състоящи се от стоки, които нарушават обществения ред или добрите обноски, ако са предадени без опаковка или в прозрачна опаковка.
- Пратки, които имат стари етикети или надписи, които не са премахнати.
- Пратки, съдържащи предмети с особена стойност, като благородни метали, истински бижута, скъпоценни камъни, истински перли, антики, произведения на изкуството, картини, кожи, килими; фалшиви стоки, документи, които могат да се търгуват, пари, ценни документи, оригинални документи, ценни книжа, кредити, чекове или подобни удостоверения за стойност.
- Огнестрелни оръжия, както са дефинирани от българското законодателство за огнестрелните оръжия или законодателството на транзитната страна или страна на изпращане/дестинация.
- Пратки, които поради тяхната опаковка могат да причинят щети на стоки или да представляват риск за хора, околната среда и т.н.
- Бързо развалящи се стоки, хранителни продукти, живи или мъртви животни, материали за медицински или биологически изследвания, медицински отпадъци, човешки или животински останки, части от тела или органи.
- Опасни стоки.