Моментът е подходящ да подготвите офертата си за топлия сезон, както и за предстоящия важен момент за продажби: 1 юни, Деня на детето. В същото време онлайн търговията все още е растящ канал за продажби, което означава, че възможностите за вашия бизнес продължават да е налице. Например, можете да помислите за разширяване на вашата оферта на eMAG Marketplace, за да се възползвате пълноценно от този период и да допринесете за увеличаване на процента ви на конверсия. Вижте препоръките, които сме ви подготвили.
България
@ Мярката 60/40 ще бъде удължена със 117 милиона лева до края на юни. До момента са изплатени 1,158 милиарда лева и са запазени над 300 000 работни места. Това беше казано на правителствено заседание, проведено миналата седмица.
* УТОЧНЕНИЕ: Обобщената информация по-горе не представлява по никакъв начин юридически или данъчни съвети или препоръки и по никакъв начин не обвързва eMAG и неговата Маркетплейс платформа. Мерките по-горе са от общ и информативен характер и не са изчерпателно изброени. За правилното прилагане на законодателните изисквания, приложими за вашия бизнес, препоръчваме да се консултирате с адвокат и счетоводител и отделно да прегледате закона. Източниците на информация във всички случаи трябва да бъдат официални, за предпочитане уебсайта на Държавен вестник на Република България и други надеждни уебсайтове на държавните органи.
Според международно проучване, проведено от Adobe, тенденцията по отношение на онлайн покупките продължава да расте. Резултатите показват, че хората все по-често избират да използват този канал за пазаруване. Например в Съединените американски щати между март 2020 г. и февруари 2021 г. са похарчени 844 милиарда долара онлайн и пандемията е донесла принадена стойност от 183 милиарда долара на онлайн търговията.
В същото време топлият сезон наближава, както и един от любимите дни на децата и родителите: 1 юни, Деня на детето. Този период носи няколко допълнителни дни за почивка и моменти, които са идеални за пазаруване, докато възрастните мислят как да изненадат малчуганите. Потребителите вече може да са започнали да търсят подаръци за най-малките, както и продукти, които могат да използват през кратката ваканция на 1 юни (играчки и игри, дрехи за разходки сред природата, спортни артикули).
Спортни артикули, дрехи и обувки за топлия сезон и всички стоки, подходящи за дейности на открито, все още могат да бъдат много търсени.
Също така ви напомняме, че през този сезон очакваме да нарасне броят на хората, които искат продукти за декорация на градината, двора или балкона. Препоръчваме ви да помислите за разширяване на вашето портфолио, за да сте готови да предложите на клиентите си продуктите, от които се нуждаят.
Ето няколко категории, които бихте могли да вземете предвид за допълване на вашата оферта:
• играчки;
• велосипеди, скутери, ролери;
• стоки за двор и градина / балкон;
• градински инструменти и аксесоари;
• мебели за открито;
• продукти за спорт и развлечение;
• комплекти за пикник.
Очаква се онлайн средата да остане предпочитана от потребителите за закупуване на продуктите, от които се нуждаят. Ето защо препоръчваме да обмислите да отделите ресурси както за подобряване на вашата оферта на eMAG Marketplace, така и за увеличаване на видимостта на продуктите ви сред посетителите на уебсайта.
Опитът ни показва, че клиентите се фокусират както върху съотношението качество-цена на продукта, така и върху други аспекти като неговото представяне или доставка. Подготвихме поредица от полезни съвети, които лесно можете да приложите във вашия акаунт в eMAG Marketplace.
➢ Помислете за обогатяване на вашата оферта с продукти, които в момента представляват интерес за клиентите. Можете да вземете предвид информацията от нашия бюлетин, както и тенденциите, които виждате на пазара. Клиентите ще търсят както специфични за сезона продукти, така и стоки, които постоянно им трябват. Препоръчваме ви да започнете с план, в който записвате както количеството продукти, от които ще се нуждаете през следващите месеци, така и тяхната категория. Опитайте се да включите в този списък и продукти, от които в момента нямате наличност, но към които сте забелязали интерес, и говорете с доставчиците си, за да видите колко бързо можете да ги набавите.
➢ Опитайте се да предлагате конкурентна цена за доставка, за да стимулирате клиентите да направят поръчка.
➢ Документацията е изключително важна за всички ваши продукти. На първо място ви препоръчваме да попълните всички продуктови спецификации. Някои от тях действат като филтри в сайта и ако ги попълните, видимостта на вашите продукти ще се увеличи (клиентите са склонни да използват тези филтри при търсене на продуктите, от които се нуждаят). Освен това на страницата на продукта клиентът очаква да намери удобно и бързо цялата информация, от която се нуждае. Например, лесно може да представите продуктите си по атрактивен начин, като включите видеоклипове, където потребителите могат да видят характеристиките им, как се използват, аксесоарите, размера, наличните цветове и т.н. Не забравяйте и описанието на продукта, което трябва да бъде коректно, пълно и написано по разбираем и атрактивен начин. Заедно с това изображенията на продукта могат да повлияят на клиента за завършване на поръчката: ако снимките не са ясни и не показват артикула по начин, близък до реалността, посетителят може да напусне страницата му.
➢ Можете да се възползвате от възможностите за промоция на eMAG Marketplace, за да увеличите видимостта на вашите продукти. Препоръчваме ви да следвате кампаниите, които организираме на платформата, и да регистрирате вашите продукти, които са подходящи за тях.
➢ Винаги когато имате въпрос или искате да подобрите нещо в акаунта си в eMAG Marketplace, използвайте информацията, която предоставяме в eMAG Academy. Там можете да намерите технически подробности и полезни съвети, както и най-актуалните новини за електронната търговия или правната област. За всяка ситуация, за която не намирате отговор в eMAG Academy, не се колебайте да ни пишете в Центъра за съобщения.
В България има над 413 000 регистрирани случая на заразени с COVID-19 от началото на пандемията и властите могат да върнат засилените противоепидемични мерки, за да се избегне претоварване на системата за здравеопазване. Героите на предната линия продължават да изпълняват своя дълг, тъй като вирусът все още отнема животи. Всички ние трябва да застанем зад тях и да ги подкрепим, за да им помогнем с тази трудна задача. Затова и кампанията Заедно срещу Covid-19 на Българския Червен кръст, подкрепена от eMAG, продължава да събира помощ за тях; помощ, от която всички се нуждаем.
Защо да се присъединим?
Местни и международни проучвания показват, че икономическото възстановяване след здравната криза зависи от реакциите и ефективността на медицинската система. Държавите, в които се тестват най-много хора, регистрират най-малко случаи като процент на 1000 жители. Подобни мерки могат да означават, че с намаляване броя на заразените пациенти бизнес секторите, които са в застой, постепенно могат отново да започнат да функционират безопасно. Но за да се случи това, е нужна нашата помощ. За да преодолеем тази криза, е нужно всички да се включим. Здравната система трябва да бъде подкрепена, така че да остане функционална след края на пандемията. Хиляди фирми разчитат на способността ѝ да навигира тази трудна ситуация, затова е необходимо и участието на частния сектор, тъй като преодоляването на този момент е и един от стълбовете, чрез които икономическата среда може да защити малкия и среден бизнес, който в този момент е в риск от колапс. „Заедно срещу Covid-19“ става още по-важна кампания, тъй като всички дарения и средства се пренасочват стриктно от Червения кръст в подкрепа на медицинските работници на първа линия и хората, засегнати от COVID-19.
Как да се присъединим?
За да застанете зад героите в тази битка, е нужно само да отидете на страницата на кампанията „Заедно срещу Covid-19“. Там ще намерите няколко начина, чрез които можете да подкрепите каузата – със SMS, дарение по банкова сметка, даряване на продукти или онлайн дарения през уебсайта на Червения кръст. Можете да дарите или като физическо, или като юридическо лице. Отнема съвсем кратко време, за да се наредим сред тези, които дават допълнителен шанс всички да се върнем към плановете, които имаме! Включете се и вие!
- Осигурете специални еднопосочни коридори за достъп на служителите, за да избегнете струпването на много хора на едно място;
- Ограничете, доколкото е възможно, достъпа до общите части и осигурете спазването на нормите за социална дистанция в цялото работно пространство;
- Създайте вътрешни правила, за да избегнете спонтанното формиране на групи, които могат да увеличат риска от инфекция на работното място;
- Определете човек, който да отговаря за измерването на температурата на всички, влизащи в сградата;
- Организирайте превенция чрез измерване температурата на служителите в началото на работния ден и, при необходимост, и през работните часове;
- Уверете се, че на входа има дезинфектанти на разположение на служителите;
- Не позволявайте достъп на хора със симптоми на инфекция с COVID-19;
- Ограничете, доколкото е възможно, всеки контакт между работодател, служител и други хора.
- Най-честите симптоми са: температура, суха кашлица, умора и болки в мускулите;
- Предава се основно по въздушно-капков път, при кихане и кашляне, и при контакт с повърхности, замърсени от кашлица, кихане и др.;
- Според сведенията повечето от заразените имат леки / умерени симптоми;
- Около една четвърт от заразените развиват по-тежки симптоми;
- Вирусът е считан за особено опасен за възрастните хора и тези, които вече имат други хронични заболявания.
- Мийте ръцете си често;
- Избягвайте контакт с хора, при които се подозират остри респираторни инфекции;
- Не докосвайте с ръце очите, носа и устата си;
- Покрийте устата и носа си, ако кихате или кашляте;
- За почистване на повърхности избирайте биоцидни препарати;
- Тъй като коронавирусът се разпространява лесно чрез докосване на лицето с ръка след контакт със замърсени повърхности, доброто почистване и дезинфекция на предметите у дома е важно.
Свържете се с личния си лекар (ако нямате такъв, говорете със съответната Регионална здравна инспекция) или потърсете информация на горещия телефон на Министерство на здравеопазването 02 807 87 57 ако имате треска, кашлица или сте се върнали от Китай или карантинните райони в Европа последните 14 дни. При сериозна симптоматика се обадете на спешния тел 112 .
Спазвайте правилата на наложеното извънредно положение.
- Осигурете обучение на служителите, които са работили от дома по време на извънредно положение. Изградете посланието около новите рискове от заразяване с COVID-19. Това обучение трябва да се проведе в рамките на работното време.
- Информирайте служителите за новите мерки за защита и правилата за социална дистанция, които ще се прилагат на работното място. Включете и подробности относно поведението в ситуации, при които колега или друго лице, което има достъп до работното пространство, показва симптоми на инфекция с COVID-19.
- Информирайте служителите за прилаганите универсални мерки за защита: поддържане на социална дистанция от най-малко 1,5 метра, поддържане на строга хигиена на ръцете, използвайки сапун и вода или дезинфектанти, избягване на докосването на лицето с непочистени ръце, поддържане на правилна дихателна хигиена.
- Уверете се, че работното пространство е чисто и дезинфекцирано и редовно почиствайте повърхностите;
- Насърчавайте правилната хигиена във вашия екип чрез съобщения, които поощряват добро отношение към здравето на работното място (безопасна дистанция, често миене на ръцете, избягване на докосване на лицето с ръце);
- Освен това, уверете се, че вашият екип има всички нужни средства за безопасност (защитни маски, дезинфектанти), както и че можете безопасно да управлявате логистичните си процеси;
- Популяризирайте правилни мерки за дишане и хигиена, които защитават околните по време на работа; използвайте плакати, които насърчават това, и се уверете, че вашият екип разполага с маски за защита в случай на симптоми на грип или настинка.
За щастие живеем в епоха, когато технологиите са суперразвити. Ако имате служители, които работят от вкъщи или на смени, или решите да приложите тези режими, можете да използвате различни ефективни инструменти за съвместна работа. Вместо да организирате офис срещи, можете да използвате телеконференции. Ето няколко примера за най-популярните инструменти, някои от които използваме и ние:
Microsoft Teams | Skype | Dropbox | Google Docs | One Drive | Trello | Zoom | Google Hangouts
Уверете се, че мрежата, в която работят екипите ви, е сигурна и стабилна.
За развитието на случаите:
• https://experience.arcgis.com/experience/685d0ace521648f8a5beeeee1b9125cd
За карта на коронавируса, базирана на статистиката за COVID-19:
• https://www.ecdc.europa.eu/en
За болестта, еволюцията и превенцията:
– Министерство на здравеопазването
https://www.mh.government.bg/bg/
– Световната здравна организация
https://www.who.int/
– Центрове за контрол на заболяваниятаhttps://www.cdc.gov/
– Световен икономически форум
https://www.weforum.org/
• За технологични ресурси, използвани в контекста на COVID-19:
https://techagainstcoronavirus.com/
Свържете се с нас в Центъра на съобщения
Целта ни е да се справите добре в този период.
Желаем ви здраве!
До скоро,
Екипът на eMAG Marketplace