Намерете всичко, от което се нуждаете за eMAG Marketplace

Търсете бързо във всички наши ресурси, за да намерите необходимата Ви информация

Search

Как да генерирате, попълните и качите XLS файлове за създаване на нови продукти

В тази статия ще научите повече информация относно:
Как да генерирате файл за създаване на голям брой нови продукти

 

  • Отидете в меню Продукти – Продуктови категории.
  • Изберете опцията Съдържание на продукта и изберете името на категорията, към която принадлежат Вашите продукти.
  • Можете да използвате филтрите, налични в горната част на интерфейса.
  • Натиснете бутона Търсене и ще се покажат резултатите от филтрирането.
  • След като откриете категорията, отидете в колона Тип файл и натиснете бутона Създаване на продукти.
  • Генерира се файл със списък продукти, където трябва да попълните цялата информация за продуктите, които искате да добавите.

Как правилно да попълните файла Създаване на продукти

Отворете изтегления файл и ще откриете пет полезни страници:

  • Инструкции – инструкции за попълване на файла за публикуване на продукта
  • Стандарти за документация – информация за стандартите за изображения и примери + общи правила за наименование на продуктите
  • Дата дефиниции – информация за полетата във файла за създаване на нови продукти, обяснена подробно
  • Характеристики – тук ще намерите мерните единици за всички стойности, специфични за даден продукт
  • Tamplate – това е файлът със списъка продукти, където трябва да попълните информацията за продуктите

Раздели във файла Създаване на продукти:

1.Идентификация на продукта:

 
  • Продуктов код – попълнете кода на всеки продукт. За повечето продукти продуктовия код ще бъде идентичен с номера на модела или EAN кода.
  • ID на продукт – попълнете вътрешния идентификационен номер на продукта. Той трябва да е уникален за всеки продукт и да съдържа само числови стойности (143, 281, 114).
  • EAN на продукт – добавете уникалния баркод за всеки продукт. EAN кодът е задължителен за всички категории продукти.

 

 

2.Оферта – цена:

 

  • Намалена цена – попълнете продажната цена на продукта, без ДДС. Приемат се до 4 знака след десетичната запетая (напр.: 5.1245).
  • RRP (Препоръчителна цена на дребно) – ако желаете може да попълните препоръчителната цена на производителя, без ДДС. Приемат се до 4 знака след десетичната запетая (напр.: 5.1245). Можете да попълните това поле само ако продуктът принадлежи към допустима категория и все още няма събрана информация от eMAG.
  • ДДС – може да добавите ДДС стойността (20% или 9%). Процентната стойност ще бъде изразена като десетично число (напр.: 0.2, ако ДДС е 20%).
  • Статус – попълнете статуса на вашия продукт. Ако искате офертата да е активна на сайта веднага след валидиране, добавете 1, а ако искате да добавите продукта, без да е активен засега на сайта, изберете стойност 0.

 

 

3.Оферта – количество и наличност:

 

  • Наличност – попълнете наличните бройки за всеки продукт.
  • Брой дни нужни за доставка на продукта – можете да промените броя дни, необходими за подготовка на поръчката от момента на получаването ѝ до генерирането на товарителница (AWB), доставката до куриера и задаването на статус на поръчката на „Завършена“ в маркетплейс платформата.
  • Брой дни нужни за зареждане на продукт– ако желаете може да попълните броя дни от подаването на заявка за продукта при доставчик или стартиране на производствен процес до получаване на продукта във Вашия склад.
  • Гаранция – попълвате гаранционния период в брой месеци. Ако за продуктите липсва гаранция, не е необходимо да попълвате това поле.

 

 

4.Оферта – Проверка на цената:

 

  • Минималната цена трябва да е по-малка или равна на продажната цена
  • Максималната цена трябва да е по-голяма или равна на базовата цена.

 

 

5.Описание на продукт:

 

  • Име– добавете името на продукта. Използвате описателно, кратко име, което отговаря на стандартите на eMAG: „Тип продукт, Марка, Модел, Харектеристики (цвят, размер, обем и др.)“.
  • Бранд– попълнете името на бранда. То трябва да е валидна марка, която представлява бранда на продукта (за продукти без марка може да се въведе OEM).
  • Описание– можете да добавите описание на продукта. Вземете предвид правилата относно описанието и се опитайте да направите изчерпателно описание за всеки един продукт.
  • Линк от собствен сайт– по желание може да добавите линк към продукта от вашия уебсайт. Това няма да се покаже на сайта на eMAG, но ще помогне на нашите колеги да валидират новата оферта на платформата.
  • Изходен език– оригиналният език на документацията на продукта.

 

 

6.Изображения:

 

  • Линк за основна снимка е задължително да се добави – продуктът трябва да бъде представен в неговата цялост.
  • Линк за допълнителни снимки– може да добавяте допълнителни изображения за всеки продукт. И тук трябва да вземете предвид правилата и стандартите, наложени от eMAG.

 

 

7.Вариации (продуктови семейства):

 

  • ID на семейство– трябва да добавите вътрешния идентификатор на продуктовото семейство, който ще бъде уникален за всяко едно семейство. Всички продукти, които ще бъдат групирани в едно и също продуктово семейство, трябва да имат един и същ идентификатор.
  • Име на семейство– напишете името на продуктовото семейство, което трябва да е свързано с имената на продуктите, включени в това семейството, но не трябва да съдържа вариациите, по които се извършва групирането.
  • Тип семейство– добавете вариацията, по която ще се извършва групирането на продуктите. Например, можете да групирате продуктите по цвят, размер, обем и др.

 

 

8.Характеристики:

 

  • Полетата в този раздел са персонализирани според всяка категория.
  • Препоръчително е да проверите страницата със стойности на характеристиките, преди да правите промени в тези полета.

 

След като сте направили всички необходими промени, запазете файла и го качете на платформата.

Как да попълните файла Превод на нови продукти
  • Отидете в меню Продукти-Продуктови категории.
  • Изберете опцията Съдържание на продукта и натиснете New product translations.

 

В генерирания файл ще трябва да попълните следната информация:

  • Продуктов код– Кодът на продукта, зададен от производителя. За повечето продукти е идентичен с номера на модела. Някои производители обаче разграничават двата кода. Продуктовият код трябва да е уникален, следователно един код може да се използва само за един продукт.
  • ID на продукт– Вътрешен идентификатор на продукта. Трябва да е числов и е уникален за всеки продукт. Идентификаторът не се променя между 2 актуализации за един и същ продукт. В идеалния случай този идентификатор трябва да е идентификаторът на продукта от Вашата база данни, което би улеснило евентуална API интеграция. ID на продукта, след като бъде зададен в оферта, не може да бъде променян.
  • Category ID (незадължително) – Идентификатор на категорията, в която продуктът трябва да бъде добавен. Незадължително e за случаите, когато регистрираният офис на компанията е в различна държава от държавата на платформата, когато продуктите се изпращат по потока за превод.
  • Име на категория (незадължително) – Името на категорията, в която продуктът трябва да бъде добавен. Незадължително за случаите, когато регистрираният офис на компанията е в различна държава от държавата на платформата.
  • EAN на продукт (GS1 EAN) – Цифров код, който уникално идентифицира продукта. Дължината на числовия код може да варира между 8 и 13 знака и може да се намери под баркода на продукта. В зависимост от категорията, може да бъде незадължителен или задължителен.
  • Намалена цена– Продажната цена на продукта без ДДС. Приемат се до 4 знака след десетичната запетая. Например: 539.5161.
  • Основна цена– Препоръчителната цена на производителя без ДДС. По време на промоционални кампании се препоръчва това поле да се попълни със старата продажна цена.
  • ДДС– Стойности по подразбиране, в зависимост от зададената държава за акаунта: RO: 0.21; BG: 0.2; HU: 0.27; PL: 0.23.
  • Статус– Статус на офертата. 1 = активна оферта, 0 = неактивна оферта.
  • Валута– Това поле съдържа стойността на валутата от изходната платформа. Моля, уверете се, че сте активирали полето Друга валута на съответната платформа – от меню Моят акаунт -> Профил -> Финанси -> Публикувай цени в други валути (превключете „Да“ и валутата от изходната платформа). Ако не е активирано, можете да заявите активиране от меню Център на съобщения.
  • Наличност– Попълнете наличността за този продукт. Не забравяйте, че трябва да добавите количество, което правилно отразява наличността Ви.
  • Минимална цена / Максимална цена– Необходими са за проверка на цените и са задължителни при добавяне на продукт или оферта за първи път. Препоръчваме да попълните тези полета само когато искате да промените стойността им. Продажната цена ще бъде проверена спрямо минималната и максималната цена и всяка оферта, която не попада в тези граници, ще бъде отхвърлена.
  • Име– Задължително е името на продукта да съответства на изходния език на продуктите, зададен в полето Оригинален език на продукта . Използвайте описателно, кратко и конкретно име на продукта: „Тип продукт, Марка, модел, характеристики (цвят, размер, обем, и др.)“. За продукти, продавани като комплект, посочете, че е „Комплект“ и броя на частите в комплекта. Ако продукта има 3 или повече цвята, характеристиката на цвета в заглавието се попълва с „Многоцветен“. Вижте стандартите за наименуване на продуктите тук.
  • Бранд– Попълнете валиден бранд, който представлява бранда на продукта. За продукти без марка може да се добави „OEM“.
  • Описание – Добавете възможно най-много обективна информация за продукта, неговите предимства/функционалности/характеристики. Повече информация може да намерите тук.
  • Линк за основна снимка– Добавете линк към основното изображение на продукта. Вижте специфичните изисквания за изображения от лист „Изображения“.
  • Линк за допълнителни снимки 1-5– Добавете връзки към вторичното изображение на продукта, можете да добавите 5 вторични изображения. Вижте специфичните изисквания за изображения от лист „Изображения“.
  • Информация за продукта– Характеристики на продукта, извлечени от предоставената от Вас информация.
  • Оригинален език на продукта– Оригиналният език на документацията на продукта. Приети стойности: en_GB, pl_PL, bg_BG, hu_HU, de_DE, it_IT, fr_FR, es_ES, nl_NL, cs_CZ, ru_RU, el_GR, lt_LT.

 

Накрая запазете файла и го качете на платформата, като използвате бутона Прикачете файл.

 

  За повече информация, моля, посетете меню Център на съобщения.

EXPLOREAZĂ RECOMANDĂRILE NOASTRE