Тук можете да намерите отговори на всичките си въпроси.

Често задавани въпроси за
eMAG ADS

Продуктите от Ads рекламите се показват на страницата на категорията и в приспособлението „Промотирани продукти“ на продуктовите страници в категорията.

* В момента тестваме три варианта на показване на продуктите, промотирани от eMAG Ads. Те ще бъдат видими на страницата с категории, като те ще бъдат маркирани с текст „Промотирани“, и ще се изобразяват в един от трите области на страницата с продукти: През целия период на тестване няма да има възможност за избор на позицията, на която ще се показват промотираните продукти. Те ще се показват в един от трите варианта в зависимост от актуалността на продуктите и конфигурираните за тях оферти. А ако не можете да намерите списъка с промотираните продукти, може да сте попаднали в тестова група, която не показва eMAG Ads рекламите. Можете да опитате да изтриете бисквитките и да достъпите отново страницата на обявата. Възможно е също така в някои категории областта eMAG Ads да не се показва, ако системата счете, че продуктите в кампаниите не са достатъчно релевантни.

При показването на продуктите от Ads рекламните обяви се вземат предвид следните фактори:

  • Релевантност на промотирания продукт в категорията, към която принадлежи;
  • Стойността на офертата като продукт, предложена от рекламодателите;
  • Задържане на офертата на бутона „Купи“;

    • Наличност на промотирания продукт.

Заплащате стойността, определена от Вас като продуктова оферта, за всяко получено кликване. eMAG Ads позволява оптимизиране на разходите чрез модела PPC (pay-per-click/ плащане на клик) и Ви оставя свободни да управлявате кампанията си самостоятелно. Максималните разходи на ден са ограничени в зависимост от дневния бюджет, определен за кампанията. След като дневният бюджет бъде достигнат, кампанията вече няма да генерира разходи в този ден.

В таблото за управление на eMAG Ads можете да намерите статистически данни за трафика и продажбите на ниво кампания, включително стойност на продажбите и цена на клик. Можете също така да изтеглите XLS отчет. Изтеглете кампанията, за да разполагате с данни на продуктово ниво (импресии; кликвания; цена на клик).

Често задавани въпроси за
eMAG CROSS-BORDER

Във Вашия акаунт можете да видите карта на стъпките, които трябва да предприемете. Ако тя не се показва, можете да щракнете върху флага на страната, до която искате да разширите достъпа си, от Dashboard таблото за управление. Първата стъпка е да подпишете правните документи за всяка платформа поотделно, след което да подпишете договор за транспорт с поне една куриерска фирма.

Според действащото законодателство, ако имате дистанционни продажби в рамките на Европейския съюз, надвишаващи 10 000 евро, трябва да декларирате ДДС за тези продажби. Можете лесно да направите това, като се регистрирате в портала за обслужване на едно гише One Stop Shop (OSS).

В програмата Cross-Border в платформата са интегрирани куриери, които могат да вземат продукти от Вашия склад в Румъния и да ги доставят до България и Унгария.

Можете да ги управлявате поотделно за всяка платформа или да използвате опциите за синхронизиране на цените и наличностите, за да ги управлявате от едно място.

След като продуктите Ви бъдат автоматично и безплатно преведени от eMAG, ако сте активирали опцията за автоматичен експорт, продуктите Ви ще бъдат включени в списъка със същата цена, както в Румъния, и със същата наличност. Ако сте деактивирали автоматичния експорт, след превода ще трябва да изтеглите файла от платформата в Румъния и да го качите в новата платформа. Имайте предвид, че ако не са автоматично експортирани, те ще имат различни идентификатори (ID номер) и няма да можете да използвате опциите за синхронизиране на цени и наличности.

Често задавани въпроси за
GENIUS easybox

  В раздела „Правни документи“ на Вашия акаунт можете да подпишете Допълнението за Genius. След подписването му, всички Ваши отговарящи на условията за easybox продукти ще получат отличителен знак Genius. Ако има продукти, които не желаете да участват в програмата, можете да използвате опцията „Деактивиране на Genius собственост“ в менюто „Моите обяви“.

В програмата Genius easybox не е необходимо да предлагате експресна доставка, а само да предавате пратките на куриера според зададеното време за доставка.

От 13 септември 2023 г. за всички изпълнени поръчки по програма Genius, които сте предали на куриера, се прилага такса по програма Genius в размер на 2 RON + ДДС. Това не се отнася за връщане на продукти.

В разбивката на плащанията при всяко плащане ще видите Вашите такси по Genius за всички допустими поръчки през референтния период.

Клиентите Genius със запазена карта в своя акаунт се радват на бързо възстановяване на сумата веднага след като куриерът вземе пратката от easybox. Ако върнатите продукти достигнат до Вас повредени, моля, изпратете ни доказателства чрез съобщения за потенциална компенсация.

Често задавани въпроси за
FBE (Fulfilment by eMAG)

Съхранението е безплатно през първите 30 дни след всяко попълване в FBE.

Разходите за обработка в FBE за получените поръчки започват от 3.40 RON на брой. Можете да използвате FBE симулатора, за да оцените разходите, ако изберете да използвате услугата Fulfilment by eMAG.

От платформата на eMAG Marketplace трябва да създадете заявка за получаване на стоки.

Можете да изпращате в склада само продукти, които отговарят на законовите изисквания, произтичащи от националното и европейското законодателство. Преди да изпратите първите продукти в склада, ще трябва да предоставите на eMAG конкретни данни за Вашите продукти, обем, условия на съхранение и обработка.

За да изтеглите продукти от склада на eMAG, трябва да създадете заявка за изтегляне. При създаване на заявката трябва да добавите продуктите, които искате да изтеглите от склада. След като добавите продуктите към заявката, всички подробности за количеството на продуктите се виждат в списъка с продукти.

При заявките за връщане на продукти, eMAG ще се заеме със събирането на пратките от клиентите. В случай на неразопаковани продукти ще бъдете уведомени от eMAG да вземете тези продукти от склада.

Често задавани въпроси за
Кампании

Всеки месец ще получавате специален информационен бюлетин за календара на кампаниите на eMAG, където можете да намерите критериите за допустимост, или можете да следите бюлетините за всяка кампания. Освен това в платформата на eMAG Marketplace, в таблото за управление Dashboard или в менюто Промоция – Кампании, можете да откриете всички активни кампании, в които можете да качите оферти. Научете повече за календара с предстоящи кампаниите в eMAG тук.

В зависимост от типа на кампанията (отстъпка или ваучер), минималните отстъпки са различни. За кампаниите с отстъпки трябва да предложите поне 5% от CMMP 30 (3% за дивизията Мода и Спорт) или минимум 50 RON абсолютно намаление. Кампаниите с пряко приложени ваучери в кошницата имат минимални прагове за отстъпка в зависимост от категориите, които можете да видите тук: Кампании в eMAG Marketplace.

В менюто „Промоция – Кампании – Действия“ ще изтеглите файл, съдържащ допустимите продукти за кампанията, в която искате да участвате.

 

Ако типът на кампанията е отстъпка, трябва да попълните промоционалната цена и да качите файла в платформата чрез XLS импорт.

 

Ако типът на кампанията е ваучер, трябва само да качите файл в платформата с продуктите на кампанията, към които ще се приложи минималната отстъпка за кампанията. Ако искате да предложите по-голяма отстъпка, ни изпратете отделен файл чрез Центъра на съобщения.

След като качите файла в платформата чрез опцията XLS импорт, имате две възможности:

  • В менюто „Промоциия – Кампании“ изберете желаната кампания и в разделите „Валидни оферти“ или „Отхвърлени оферти“ можете да видите генериран файл със статуса на продуктите.
  • Ако сте използвали XLS импорт, можете да видите статуса на импорта и статуса на продукта до качения файл.

Ако искате да премахнете конкретни продукти от кампания, в която вече сте се включили, трябва да ни изпратите съобщение в менюто „Общи кампании – Информация за кампанията“, заедно със списък, съдържащ идентификационния номер на кампанията, PNK и идентификационните номера (ID) на продуктите, които искате да премахнете. Ако искате да оттеглите всички продукти, които сте включили в кампания, можете да ни изпратите файла с първоначално записаните продукти чрез съобщение, като изберете менюто „Общи кампании – Информация за кампанията“.

Често задавани въпроси за
Taxes & Fees

Плащанията се извършват два пъти месечно. За завършените поръчки между 1-во и 15-то число на всеки месец, плащанията се обработват на 17-то число или на първия работен ден след този ден. За поръчки от 16-тo до 28-мo/30-тo/31-вo число на всеки месец, плащанията се обработват на 3-ти или първия работен ден след това.

В меню „Финанси“ под раздела „Разбивка“ можете да изберете разбивки за всеки период на фактуриране. Там можете да видите подробна информация за продуктите, продадени във всяка поръчка, комисионата, приложена към тях, и комисионата за таксата за доставка, ако продуктите са били доставени до адрес.

В меню „Финанси“ на Вашия профил в eMAG Marketplace, подменюто „Фактури“, ще намерите информация за всички издадени фактури. Можете да ги филтрирате според периоди и да ги изтеглите във формат .pdf или .xls.

Доставката до автоматизирано шкафче на easybox е услуга, предоставяна от eMAG на всички клиенти, така че нямате никакви разходи за доставка на продукти до автоматизирани шкафчета. Освен това не можете да зададете транспортна такса за доставка на продукти в автоматизирано шкафче, тъй като този аспект се управлява между eMAG и клиента и няма комисиона за този вид доставка.

Комисионата се приспада автоматично от eMAG от продажбите, които сте извършили в платформата на eMAG Marketplace. Ако трябва да платите определени суми, които не са били удържани, ще получите съобщение в профила си в eMAG Marketplace.

Înveți din peste 1000 de articole și 1600 minute de content