Често задавани въпроси за
стартиране
Каква е комисионната за продажба, начислявана от eMAG?
Комисионата, начислявана от eMAG, се прилага само за продажби и варира между 7 % и 25 % в зависимост от категорията, към която принадлежат вашите продукти.
Какви са разходите за продажба в eMAG?
Заплащате само комисионна за продажбата на продуктите, а също така имате:
- 0 разходи за публикуване
- 0 разходи за управление на акаунта
- 0 разходи за абонамент
В какъв формат трябва да качвам документите?
Приемани формати са: PDF или JPG, JPEG и PNG изображения. Максималният допустим размер на файла за всеки документ е 2 MB.
Необходимо ли е да съм юридическо лице (SRL) или мога да се регистрирам като физическо лице - търговец (PFA)?
Приемат се всички правни форми на дружества: SRL, SA и PFA.
Мога ли да се регистрирам, ако не съм сигурен какви продукти искам да продавам?
В процеса на регистрация на търговец, трябва да попълните Excel файл с продуктите, които искате да продавате. Можете да изберете до 5 категории, които смятате за подходящи за Вашата сфера на дейност. Можете да изтеглите файла Excel от стъпка 4 на формуляра за регистрация, като при попълването му трябва да запазите същия формат.
След като попълните файла, можете да го качите обратно във формуляра. Този списък ще ни помогне да определим дали сте избрали правилните категории. Данните за продукта, като например име, цена, наличност, срок на доставка или гаранция, могат да бъдат променяни по всяко време след приключване на процеса на публикуване на списъка.
Често задавани въпроси за
eMAG ADS
Къде се показват продуктите от кампанията?
Продуктите от Ads рекламите се показват на страницата на категорията и в приспособлението „Промотирани продукти“ на продуктовите страници в категорията.
* В момента тестваме три варианта на показване на продуктите, промотирани от eMAG Ads. Те ще бъдат видими на страницата с категории, като те ще бъдат маркирани с текст „Промотирани“, и ще се изобразяват в един от трите области на страницата с продукти: През целия период на тестване няма да има възможност за избор на позицията, на която ще се показват промотираните продукти. Те ще се показват в един от трите варианта в зависимост от актуалността на продуктите и конфигурираните за тях оферти. А ако не можете да намерите списъка с промотираните продукти, може да сте попаднали в тестова група, която не показва eMAG Ads рекламите. Можете да опитате да изтриете бисквитките и да достъпите отново страницата на обявата. Възможно е също така в някои категории областта eMAG Ads да не се показва, ако системата счете, че продуктите в кампаниите не са достатъчно релевантни.
Кои са факторите, които влияят/позволяват показването на продуктите в кампанията?
При показването на продуктите от Ads рекламните обяви се вземат предвид следните фактори:
- Релевантност на промотирания продукт в категорията, към която принадлежи;
- Стойността на офертата като продукт, предложена от рекламодателите;
- Задържане на офертата на бутона „Купи“;
• Наличност на промотирания продукт.
Какви са разходите за кампанията?
Заплащате стойността, определена от Вас като продуктова оферта, за всяко получено кликване. eMAG Ads позволява оптимизиране на разходите чрез модела PPC (pay-per-click/ плащане на клик) и Ви оставя свободни да управлявате кампанията си самостоятелно. Максималните разходи на ден са ограничени в зависимост от дневния бюджет, определен за кампанията. След като дневният бюджет бъде достигнат, кампанията вече няма да генерира разходи в този ден.
Как да разбера, че Ads рекламната кампания е изпълнена?
В таблото за управление на eMAG Ads можете да намерите статистически данни за трафика и продажбите на ниво кампания, включително стойност на продажбите и цена на клик. Можете също така да изтеглите XLS отчет. Изтеглете кампанията, за да разполагате с данни на продуктово ниво (импресии; кликвания; цена на клик).
Често задавани въпроси за
eMAG CROSS-BORDER
Как мога да получа достъп до eMAG Marketplace Унгария и България?
Във Вашия акаунт можете да видите карта на стъпките, които трябва да предприемете. Ако тя не се показва, можете да щракнете върху флага на страната, до която искате да разширите достъпа си, от Dashboard таблото за управление. Първата стъпка е да подпишете правните документи за всяка платформа поотделно, след което да подпишете договор за транспорт с поне една куриерска фирма.
Трябва ли да плащам ДДС поотделно за всяка държава?
Според действащото законодателство, ако имате дистанционни продажби в рамките на Европейския съюз, надвишаващи 10 000 евро, трябва да декларирате ДДС за тези продажби. Можете лесно да направите това, като се регистрирате в портала за обслужване на едно гише One Stop Shop (OSS).
Как да изпращам продукти в международен план?
В програмата Cross-Border в платформата са интегрирани куриери, които могат да вземат продукти от Вашия склад в Румъния и да ги доставят до България и Унгария.
Необходимо ли е да управлявам наличностите и цените поотделно за всяка платформа?
Можете да ги управлявате поотделно за всяка платформа или да използвате опциите за синхронизиране на цените и наличностите, за да ги управлявате от едно място.
Трябва ли отново да публикувам продуктите си в България и Унгария?
След като продуктите Ви бъдат автоматично и безплатно преведени от eMAG, ако сте активирали опцията за автоматичен експорт, продуктите Ви ще бъдат включени в списъка със същата цена, както в Румъния, и със същата наличност. Ако сте деактивирали автоматичния експорт, след превода ще трябва да изтеглите файла от платформата в Румъния и да го качите в новата платформа. Имайте предвид, че ако не са автоматично експортирани, те ще имат различни идентификатори (ID номер) и няма да можете да използвате опциите за синхронизиране на цени и наличности.
Често задавани въпроси за
GENIUS easybox
Как мога да се присъединя към програмата Genius easybox?
В раздела „Правни документи“ на Вашия акаунт можете да подпишете Допълнението за Genius. След подписването му, всички Ваши отговарящи на условията за easybox продукти ще получат отличителен знак Genius. Ако има продукти, които не желаете да участват в програмата, можете да използвате опцията „Деактивиране на Genius собственост“ в менюто „Моите обяви“.
Трябва ли да предлагам експресна доставка в програмата Genius easybox?
В програмата Genius easybox не е необходимо да предлагате експресна доставка, а само да предавате пратките на куриера според зададеното време за доставка.
Кога се прилага таксата по програма Genius?
От 13 септември 2023 г. за всички изпълнени поръчки по програма Genius, които сте предали на куриера, се прилага такса по програма Genius в размер на 2 RON + ДДС. Това не се отнася за връщане на продукти.
Как да разбера общата стойност на моите такси по програма Genius?
В разбивката на плащанията при всяко плащане ще видите Вашите такси по Genius за всички допустими поръчки през референтния период.
Как работи бързото възстановяване на суми при връщане на продукти по програма Genius?
Клиентите Genius със запазена карта в своя акаунт се радват на бързо възстановяване на сумата веднага след като куриерът вземе пратката от easybox. Ако върнатите продукти достигнат до Вас повредени, моля, изпратете ни доказателства чрез съобщения за потенциална компенсация.
Често задавани въпроси за
FBE (Fulfilment by eMAG)
Колко време имам безплатно съхранение в FBE?
Съхранението е безплатно през първите 30 дни след всяко попълване в FBE.
Как да разбера разходите за обработка на моите продукти?
Разходите за обработка в FBE за получените поръчки започват от 3.40 RON на брой. Можете да използвате FBE симулатора, за да оцените разходите, ако изберете да използвате услугата Fulfilment by eMAG.
Как да изпратя продукти до склада на eMAG?
От платформата на eMAG Marketplace трябва да създадете заявка за получаване на стоки.
Можете да изпращате в склада само продукти, които отговарят на законовите изисквания, произтичащи от националното и европейското законодателство. Преди да изпратите първите продукти в склада, ще трябва да предоставите на eMAG конкретни данни за Вашите продукти, обем, условия на съхранение и обработка.
Как мога да изтегля продукти от склада на eMAG?
За да изтеглите продукти от склада на eMAG, трябва да създадете заявка за изтегляне. При създаване на заявката трябва да добавите продуктите, които искате да изтеглите от склада. След като добавите продуктите към заявката, всички подробности за количеството на продуктите се виждат в списъка с продукти.
Какво се случва с върнатите продукти?
При заявките за връщане на продукти, eMAG ще се заеме със събирането на пратките от клиентите. В случай на неразопаковани продукти ще бъдете уведомени от eMAG да вземете тези продукти от склада.
Често задавани въпроси за
Кампании
Как да разбера в кои кампании мога да участвам?
Всеки месец ще получавате специален информационен бюлетин за календара на кампаниите на eMAG, където можете да намерите критериите за допустимост, или можете да следите бюлетините за всяка кампания. Освен това в платформата на eMAG Marketplace, в таблото за управление Dashboard или в менюто Промоция – Кампании, можете да откриете всички активни кампании, в които можете да качите оферти. Научете повече за календара с предстоящи кампаниите в eMAG тук.
Каква е минималната отстъпка, която трябва да предлагам в кампаниите?
В зависимост от типа на кампанията (отстъпка или ваучер), минималните отстъпки са различни. За кампаниите с отстъпки трябва да предложите поне 5% от CMMP 30 (3% за дивизията Мода и Спорт) или минимум 50 RON абсолютно намаление. Кампаниите с пряко приложени ваучери в кошницата имат минимални прагове за отстъпка в зависимост от категориите, които можете да видите тук: Кампании в eMAG Marketplace.
Как мога да добавя продукти към кампаниите?
В менюто „Промоция – Кампании – Действия“ ще изтеглите файл, съдържащ допустимите продукти за кампанията, в която искате да участвате.
Ако типът на кампанията е отстъпка, трябва да попълните промоционалната цена и да качите файла в платформата чрез XLS импорт.
Ако типът на кампанията е ваучер, трябва само да качите файл в платформата с продуктите на кампанията, към които ще се приложи минималната отстъпка за кампанията. Ако искате да предложите по-голяма отстъпка, ни изпратете отделен файл чрез Центъра на съобщения.
Как да разбера дали моите продукти са одобрени за дадена кампания?
След като качите файла в платформата чрез опцията XLS импорт, имате две възможности:
- В менюто „Промоциия – Кампании“ изберете желаната кампания и в разделите „Валидни оферти“ или „Отхвърлени оферти“ можете да видите генериран файл със статуса на продуктите.
- Ако сте използвали XLS импорт, можете да видите статуса на импорта и статуса на продукта до качения файл.
Какво трябва да направя, ако искам да премахна продукти от дадена кампания?
Ако искате да премахнете конкретни продукти от кампания, в която вече сте се включили, трябва да ни изпратите съобщение в менюто „Общи кампании – Информация за кампанията“, заедно със списък, съдържащ идентификационния номер на кампанията, PNK и идентификационните номера (ID) на продуктите, които искате да премахнете. Ако искате да оттеглите всички продукти, които сте включили в кампания, можете да ни изпратите файла с първоначално записаните продукти чрез съобщение, като изберете менюто „Общи кампании – Информация за кампанията“.
Често задавани въпроси за
Taxes & Fees
Кога получавам плащания от eMAG Marketplace?
Плащанията се извършват два пъти месечно. За завършените поръчки между 1-во и 15-то число на всеки месец, плащанията се обработват на 17-то число или на първия работен ден след този ден. За поръчки от 16-тo до 28-мo/30-тo/31-вo число на всеки месец, плащанията се обработват на 3-ти или първия работен ден след това.
Как да разбера каква комисиона е била приложена към всяка поръчка?
В меню „Финанси“ под раздела „Разбивка“ можете да изберете разбивки за всеки период на фактуриране. Там можете да видите подробна информация за продуктите, продадени във всяка поръчка, комисионата, приложена към тях, и комисионата за таксата за доставка, ако продуктите са били доставени до адрес.
Къде мога да намеря фактурите в eMAG Marketplace?
В меню „Финанси“ на Вашия профил в eMAG Marketplace, подменюто „Фактури“, ще намерите информация за всички издадени фактури. Можете да ги филтрирате според периоди и да ги изтеглите във формат .pdf или .xls.
Има ли такса за доставка на продукти до автоматизирано шкафче?
Доставката до автоматизирано шкафче на easybox е услуга, предоставяна от eMAG на всички клиенти, така че нямате никакви разходи за доставка на продукти до автоматизирани шкафчета. Освен това не можете да зададете транспортна такса за доставка на продукти в автоматизирано шкафче, тъй като този аспект се управлява между eMAG и клиента и няма комисиона за този вид доставка.
Трябва ли да плащам сумите на eMAG или те се удържат автоматично?
Комисионата се приспада автоматично от eMAG от продажбите, които сте извършили в платформата на eMAG Marketplace. Ако трябва да платите определени суми, които не са били удържани, ще получите съобщение в профила си в eMAG Marketplace.
Înveți din peste 1000 de articole și 1600 minute de content
[GPSR] Правни изисквания и начин за попълване на необходимите данни
От 13 декември 2024 г. Регламентът за обща безопасност на продуктите (GPSR) (ЕС) 2023/988 изисква всички икономически оператори, които продават продукти в Европейския съюз,
Уведомление относно универсалното зарядно устройство
Информираме Ви за новите правила, свързани с използването на универсалното зарядно устройство за електронни устройства. Тези правила имат за цел стандартизиране и опростяване на използването
Ръководство за новия процес на публикуване на продукти
В това ръководство ще намерите най-важната информация относно новия процес на публикуване на продукти в eMAG Marketplace. 1. Асоцииране със съществуващ продукт 1.1. Продукти –